Szerre fel!! - Őriszentpéter

Egyénileg teljesíthető futókör Őriszentpéter szerein fel s alá futva.

Start és cél: Őriszentpéteren a református templom melletti parkolónál. Gps koordináták: 46.840613, 16.418594

Útvonal: az őriszentpéteri református templomtól indulva a Városszeren jutunk el a kis város parkerdejébe, majd leküzdve az első kiadós emelkedőt egy keskeny ösvényen az Égésszerre jutunk. Rövid ideig vízszintesen futhatunk, aztán viszont meredek lejtő veszi kezdetét. Az aszfalt útról ismét csak ösvényre térünk le mely a városka központjában lyukad ki. Innen a Baksaszerre mászunk fel egy igencsak meredek dombon, ám annál nagyobb megkönnyebbülés lesz pár kanyar múlva lefelé robogni a lejtőn. Visszaérve a főútra a Rózsaliget mellett haladunk el, majd egy éles bal kanyarral átfutunk a Szala-patakon. FIGYELEM: a Baksaszerről leérve a viszonylag nagy forgalmú Őriszentpétert Nagyrákossal összekötő úton kell haladni. Kérünk mindenkit, hogy fokozott elővigyázatossággal közlekedjen ezen a szakaszon! Az átkelésnél a patakon itt nincsen híd, gázlón kell átkelni. Kőről-kőre ugrálva, szárazon teljesíthető a feladat, ám nagy esőzések után víz alá kerülnek a kövek, így veszélyes lehet átjutni a túloldalra. Kérjük csak akkor vállaljátok az átkelést, ha az biztonságosan kivitelezhető. Az izgalmak után most egy kellemes lapos útszakasz következik, az Alszer. Innen futunk fel ismét egy dombra, a Kovácsszerre, ahol nevét meghazudtoló módon, napjainkban fazekasok tevékenykednek. A Kovácsszerről kertek alatt, kikövezett ösvényen érünk a célegyenesbe a templom alá.

Pálya adatok: 7.8km; 110m szintemelkedés

80% aszfalt, 20% egyéb

A futókör teljesítésének módja: a kört az "iOrienteering" alkalmazás (Android, ios) segítségével lehet teljesíteni. Nevezéskor egy kódot küldünk ki e-mailben, mellyel megnyithatjuk a pályát az alkalmazásban. A rajtot egy QR kóddal ellátott tábla jelzi majd, mely kódnak leolvasásával indul el az idő mérés az "iOrienteering" alkalmazásban. A pályán a rajtot és célt kivéve még 5 QR kódos ellenőrzőpontot helyeztünk el, melyek igazolják a pálya teljesítését. A cél kód leolvasásával az időmérés leáll és az eredmény feltölthető a szerverre. A teljesítést követő napon megjelenik az eredmény a honlapon és a futó felkerül az örök ranglistára.

Az útvonal követéséhez az AllTrails alkalmazást ajánljuk (Android, ios). Ha már le van töltve a telefonodra, az alábbi linkre kattintva rögtön megtekintheted, használhatod is az útvonalat. Ha viszont még nincs, akkor is böngészheted a térképet az interneten. Az útvonal követéséhez a GPX fájl vagy a turistatérkép is használható. A térképen jelölve vannak az ellenőrzőpontok, a GPX fájlt viszont nem minden eszköz jeleníti meg a ellenőrzőpontokkal együtt, néha csak az útvonal látható.

Nevezési díj: 3000ft/fő/pálya. Harmadik teljesítés alkalmával, csak 2500ft a nevezési díj.

Díjazás: Minden induló befutóérmet kap, melyet a nevezés során megadott címre postázunk. Első teljesítésre bronz, másodikra ezüst, harmadikra pedig arany érmet kap a sikeres teljesítő. Minden év Január 1.-én kihírdetjük az éves Női és Férfi győztest, akik két éjszakás, két főre szóló szállás utalványt kapnak valamelyik Őrségi vendégházban. Erről a győzteseket emailben értesítjük.

Várunk mindenkit sok-sok szeretettel!